Fredag klokken 14:00 på Buell Owners Club Norway sin stand C03-17 er det verdens premiere på NCCR sin Limited EBR 1190 World Superbike Replica! Denne sykkelen er godkjent for gata og dette bør dere få med dere.
— Det var ikke bare prosessen med å integrere ombyggingskomponentene for å gjøre sykkelen lovlig på veien, men det var også mange tekniske funksjoner og detaljer som måtte endres. Heldigvis gjør NCCR all konstruksjon, 3D-utskrift og det meste av produksjonen internt. Vi utviklet mange tilgjengelige alternativer, inkludert ABS, som kundene kunne velge mellom, forteller Julia Krüper i pressemeldingen som kan leses i sin helhet nedenfor.

NCCR Northern Classic, Custom & Race AB er et familieeid selskap i den svenske regionen Hälsingland, som ligger 350 km nord for Stockholm. I andre generasjon i over 2 tiår har Krüper-familien solgt, tilpasset, konkurrert og utviklet deler for Buell-motorsykler. I 2010-2011 drev NCCR Pegasusraceteam.com og ledet EBR 1190RR til Sound of Thunder Championships begge årene. Fra 2015-2016 var NCCR den eksklusive europeiske partneren til EBR (Erik Buell Racing). I dag huser NCCR EBR Racing arven med de opprinnelige EBR 1190 World Superbikes samt Splitlath Raceteam IOMTT og Macau Racebikes.
Spesifikasjoner
Year: 2014/2023
Production: 3 units built by NCCR Sweden
Engine: Four stroke, 72degree V-Twin, DOHC
Capacity: 1190 cc / 72.6 cu in
Bore/Stroke: 106 x 67.5 mm closed deck cylinder update
Comp. Ratio: 13.8 :1
Cooling syst. Liquid cooled build radiators with push fans
Induction: Dual 61 mm throttle bodies with showerheads, carbon air box
Clutch: Wet Suter slipper clutch
Max Power: 188 Ps (185 bhp / 138 kw) @ 10700 rpm
Torque 138 Nm (102 lb-ft) @ 8200 rpm
Exhaust syst.: APH by NCCR road legal
Transmission: 6 Speed 1st 2.46 / 2nd 1.75 / 3rd 1.38 / 4th 1.17 / 5th 1.04 / 6th 0.96
Final Drive: 520 Chain, 16/41 with cush drive delete
Frame: Aluminum frame with integral fuel reservoir. Swingarm line-up optimized
Front fork: 43 mm Öhlins Road & Track fork fully adjustable St.damper: Öhlins 16x adjustable
Rear Shock: Öhlins fully adjustable TTX
Front Brakes: Single 375 mm ISO finned rotor, 8 piston caliper with carbon cooling duct
Rear Brakes: Single 220mm disc 2 piston floating caliper
Front Tyre: 120/70R- 17 Pirelli Diablo SuperCorsa
Rear Tyre: 200/55R-17 Pirelli Diablo SuperCorsa
Electric: AIM Cockpit with optional rear view camera, LED Lighting
Bodywork: EBR WSBK Carbon with Kevlar reinforced
Controls: Vortex Clip-ons, Accossato Brake- & clutch pump, NCCR Rear-sets
Price: From 35.000€ (additional options available) EU road legal