Åpningstider: Tirs 10.00 – 18.00 | Ons 10.00 – 17.00 | Tors 10.00 – 18.00
Honda GB350S

Honda GB350S, Feelgood og herlig klassisk kjøreglede til en lav kostnad

FRA MEDIEPARTNER MC-avisa/ Bike: Vi har ventet lenge på å få kjørt nykommeren til Honda i A2-klassen – GB350S. Konkurransen i denne klassen er steintøff og Honda møter tøffe konkurrenter fra både Royal Enfield, BSA, Triumph og Kawasaki. Kampen om pris, kvalitet og kjøreglede er steintøff og i 3-400 kubikk klassen har vel konkurransen aldri vært tøffere.

Still inn siktet ditt riktig

I denne klassen dreier det seg ikke om effekt og fart og mere om feelgood, kjøreglede, design, image og personlige preferanser. Her kan du neppe skryte av effekt eller ytelser – uansett.

I en slik «setting» blir spørsmålet om det er 21 hk og 29 Nm, eller 29 hk og 30 Nm derfor ganske uvesentlig, valget ditt kommer med stor sannsynlighet til å bli knyttet til «likes» som designet, sittestillingen, motorgangen, den mekaniske presisjonen og kjøreegenskapene.

Dette vil uansett være et vakkert framkomstmiddel og en egnet image-produsent som skal passe image og dine egne preferans.

Honda treffer fantastisk godt på design, komfort, lyd og kjøreegenskaper

GB350S kan leveres som en helt naken klassisk modell, eller med en liten velfungerende lyktekåpe med hand-guards som ekstrautstyr, begge er fantastisk pene og scorer veldig høyt på design, spesielt tanken som skaper et visuelt inntrykk av at denne sykkelen er større enn den egentlig er. Alt er pent og har et funksjonelt design, sidedeksler, sete, lykt, bakskjerm, eksospotten, ja kort sagt alt.

Les også om: Tung MC-salget jan-aug 2025 close race mellom Yamaha, Honda og BMW

Stort bruksområde og nesten guddommelig komfort

GB350S leverer 21 hk og 29 Nm, våtvekten er på fine 178 kg og med for og bakhjul på henholdsvis 19 og 17 tommer og en akselavstand på 1440 mm finner du kjapt flytsonen med sykkelen. 19 tommer foran gir stabilitet, en relativt kort aksepavstand til et 17 tommers bakhjul gir en morsom styregeometri og sykkelen reagerer kjapt på styresignalene fra push-teknikke din.

Metzeler Tourance Next-dekkene er myke og fine og limer deg godt til underlaget i sving. Jeg hadde bestemt meg for å prøve sykkelen over alt og til alle formål jeg må si jeg er imponert over at sykkelen og dekkne også håndterer grusunderlag så godt som den gjør. Det gir GB350S et bredt bruksområde og er både imponerende og morsomt.

Med så høy komfort er sykkelen er rett og slett en herlig langturkammerat som du rett og slett kan oppdage og nyte hele Norge med. Jeg dro på langtur og nøt hele turen under tidvis krevende og svært våte kjøreforhold.

Men jeg kosa meg og merket ikke hvor våt jeg var før alt skulle tørkes.


Det enkle er ofte det beste

Hansker på styret til Honda GB350S

Hva kan jeg forvente av sykkelens ytelser

Design er og blir en ytelse og det kan du forvente mye av. Hva angår effekt så leverer GB350S godt, jeg får en herlig og svært komfortabel flyt i kjøringen min, jeg tar igjen biltrafikken og kan til og med kjøre forbi med litt planlegging.

Honda i butikken

Jeg er imponert over demperne foran og bak som leverer veldig godt, det er ingen selvfølge i denne klassen. GB 350 S har traction controll som kan slås av og selvfølgelig ABS, sete og komfort kan du forvente mye av og jeg synes virkelig at den ensylindrede motoren med lang slaglengde leverer bra.

Men husk at motoren trenger ca 1000 km før det går godt, det gjelder alle motorer og er ikke spesielt for Honda. Girkassen er femtrinns men femtegiret fungerer som en overdrive så du kommer til å operere mellom førtste til fjerdegir.

Honda er flinke med lyd og lyddemping og her er lydbildet virkelig til å trives med. En av sykkelens styrker er den lave vekten (178 kg) som er et pre i de fleste sammenhenger.

Styregeometrien er intet mindre enn festlig, GB35 S har en presis styregeometri og det er virkelig morsomt å kjøre en så balanserte og svingvillige A2 sykker.

Jeg har god kontakt med forhjulet, som reagerer kjapt på pushteknikken min og jeg kan raffinere samarbeidet vårt i hver eneste sving. Sykkelen er faktisk skikkelig morsom på landeveien og jeg savner ikke mere effekt.

Her er det mere enn nok krefter til å få det hele til å svinge, og det er virkelig morsomt å kjøre effektivt med litt undermotorisert sykler, der krever ferdigheter og gir en fin mestringsfølelse. Terskelen for å bruke sykkelen blir også erfaringsmessig levere når den er mindre.

Honda med lastefester til forankring av bagasje

Honda har til og med lagt tilrette for at du skal kunne bruke sykkelen din til noe mer enn urban mobility og har montert lastefester til forankring av bagasje, det funker.

Vi har ventet lenge på å få kjørt nykommeren til Honda i A2-klassen – GB350S. Konkurransen i denne klassen er steintøff og Honda møter tøffe konkurrenter fra både Royal Enfield, BSA, Triumph og Kawasaki. Kampen om pris, kvalitet og kjøreglede er steintøff og i 3-400 kubikk klassen har vel konkurransen aldri vært tøffere.

Still inn siktet ditt riktig

I denne klassen dreier det seg ikke om effekt og fart og mere om feelgood, kjøreglede, design, image og personlige preferanser. Her kan du neppe skryte av effekt eller ytelser – uansett. I en slik «setting» blir spørsmålet om det er 21 hk og 29 Nm, eller 29 hk og 30 Nm derfor ganske uvesentlig, valget ditt kommer med stor sannsynlighet til å bli knyttet til «likes» som designet, sittestillingen, motorgangen, den mekaniske presisjonen og kjøreegenskapene. Dette vil uansett være et vakkert framkomstmiddel og en egnet image-produsent som skal passe image og dine egne preferans

Honda har til og med lagt tilrette for at du skal kunne bruke sykkelen din til noe mer enn urban mobility og har montert lastefester til forankring av bagasje, det funker.

Er du klar for å oppleve morgendagens motorsykkel?

Besøk oss på MC-messen 27. februar – 1. mars. Les også: Norges råeste Mc-helg, MC-messen.

Her kan du se og teste drømmesykkelen. Ta med familie og venner og bli med på en helg som inneholder fart, spenning, samhold og læring.

Velkommen til MC-messen. MC-messen er en viktig arena og møteplass for alle som elsker MC. Vi vil presentere et bredt utvalg av de siste nyheter og trender for ett motorsykkelelskende publikum.

Her finner du de største importørene, klubber og foreninger – alle godt representert, med et bredt sortiment og nyheter for årets mc-sesong.

Ta med venner og familie, og gjør deg klar for en uforglemmelig opplevelse på NOVA Spektrum i Lillestrøm, 27. februar til 1. mars, 2026.

Per Sårheim Prosjektleder MC-messen

Per Sårheim

Per har lang erfaring med bransjen og er selv en 
motorsykkelentusiast. Han hjelper deg gjerne
med å posisjonere din bedrift. 

Ønsker du å bli utstiller
på MC-messen 2026?

Ta gjerne kontakt for en uforpliktende samtale.