Åpningstider: Tirs 10.00 – 18.00 | Ons 10.00 – 17.00 | Tors 10.00 – 18.00
motorsykkelen-Voge-DS800X-Rally-som-utfordrer-ADV-markedet

Voge utfordrer ADV-markedet med nye DS800X Rally

Tekst og foto: Ole-Andreas Isdahl. Modellen har allerede kommet til Norge, og ble lansert på EICMA tidlig i november. Interessen var enorm. På Voge-standen var det tjåka fullt av folk som formelig svermet rundt den nye storsjarmøren. Det første som slår oss når vi får se nye DS 800 X Rally er at designet er nokså spektakulær. Modellen utfordrer glatt konkurrentene på teknologi, pris og et moderne og tidsriktig design med en soleklar head-twister effekt.

Tekniske kvaliteter matcher de beste

Det er mulig at dette blir hakket for stort og tungt for de heftigste offroaderne. Men, dette ser rett og slett veldig bra ut, og møte med modellen blir det morsommere når vi ser at de tekniske kapasitetene faktisk matcher de beste i samme klasse og segment.

motorsykkelen-Voge-DS800X-Rally-på-Eicma-messen
Bildene er tatt på Eicma messen i Milano.

Les også: Eicma noen få lyspunkter, men noen spennende lyspunkter.

Tekniskle spesifikasjoner

DS800X Rally leverer hele 94 hk og 81 Nm, den veier 213 kg, har en setehøyde på 85 cm og en slank og fin seteramme. Dempervandring på henholdsvis 200 mm foran og 190 mm og dette et velegnet våpen mot krevende underlag. Dekk dimensjonene er på henholdsvis 90/90/21 foran og 150/70-18 bak, og i kombinasjon med akselavstanden på 1576 mm og en frisk styrevinkelen blir dette en temmelig bra kjøremaskin. 

Les også: Velkommen til Norges råeste mc-helg! Om MC-messen som kommer 27. februar til 1. mars, 2026. I denne artkkel finner du alle tester vi har gjort. Sikre deg din plass på MC-messen, kjøp billett nå.

voge-front-av-motorsykkelen

Les også: BMW går inn i et nytt segment med F 450 GS


Voge har løftet kvaliteten på syklene sine, og matcher nå uten tvil de etablerte merkene. De bruker bare kjente merker på hovedkomponentene, og syklene er gjennomgående svært godt utstyrt. Teknologisk ligger de langt fremme, og på mange områder foran de etablerte. Etter EICMA-messsen sitter vi igjen med et klart inntrykk av at kineserne er langt fremme på design.

Skiller seg ut på design

De fem store ser ut til å slite med å komme seg ut av design-dumpa, og på messen fikk vi se at kineserne helt klart skiller seg ut på design. De får det til og de skaper stor interesse. Dette ble manifestert av de store ansamlingene av folk på nettopp disse standene.

Les også vår test: Nyheten QJMotor SRT 700SX imponerer og er ingen copycat!

Panel-og-styret-til-Voge-ds800X-Rally

I tillegg til at vi kan si «check» på teknologi og design, kan vi informere om at Voge (og kineserne generelt) også scorer høyt på ergonomi. Føreren har topp forhold med en god setekomfort, stor bevegelsesfrihet, en oppreist sittestilling og et herlig bredt styre. Dette er nok en sterk leveranse fra Voge som garantert bidrar til at akkurat denne sykkelen blir fantastisk fin å kjøre. 

Like kul, bare billigere!

På grunn av de 213 kiloene ender den nok for de fleste som en allrounder, men kapable førere vil likevel kunne bruke modellen i terrenget. På mange måter og områder er Voge DS800X Rally en utfordrer til BMW F 900 GS. Den er helt sikkert like bra, den er minst like kul, bare veldig mye billigere.

Tilhører du en motorsykkelklubb? På MC-messen 27. februar til 1. mars 2026, kan du vise frem klubben, syklene og få egen stand. Les mer og meld din klubb på.

Hjul-og-bakparti-DS800X-Rally


Kjøreegenskaper og kvalitet

Dette er utvilsomt «good news» for motorsykkelfolket, og med tunge og erfarne importører som garantister for ettermarkedsdelen skal man heller ikke være redd for å kjøpe kinesisk. Som sagt er kvaliteten på komponentene som brukes akkurat like høy som på alt annet, kjøreegenskapene er gode og prisene er vesentlig lavere.

Les også om: Honda GB350S

Voge og andre kinesiske merker omsettes akkurat like lett som andre merker i bruktmarkedet, så det skal man heller ikke bekymre seg for. Som sagt, dette ser veldig bra ut, og hele den kinesiske leiren «pimpes» med massevis av spennende modeller om dagen. Kineserne vil nok klatre på salgsstatistikken framover!

Praktisk informasjon om MC-messen

Datoer: 27. februar – 1. mars 2026
Sted: NOVA Spektrum, Lillestrøm

👉 Kjøp billett her

Åpningstider: Fredag 10–18, lørdag 10–18, søndag 10–16
Parkering: Tilgjengelig p-plasser på NOVA Spektrum 
Kollektivanbefaling: Tog til Lillestrøm stasjon Kort vei til NOVA Spektrum

👉 Følg oss på Facebook for spennende nyheter, eller meld deg på vårt nyhetsbrev og få nyheter rett i innboksen.

Per Sårheim Prosjektleder MC-messen

Per Sårheim

Per har lang erfaring med bransjen og er selv en 
motorsykkelentusiast. Han hjelper deg gjerne
med å posisjonere din bedrift. 

Ønsker du å bli utstiller
på MC-messen 2026?

Ta gjerne kontakt for en uforpliktende samtale.